lördag 5 mars 2011

Det håller i sig!

Japp, energin hänger i även idag. efter en välförtjänt sovmorgon har storstädat hela huset och varit i skogen med Hollie. Nu ligger vi och eftermiddagsvilar och väntar på att husse kommer hem från jobbet, sen är det födelsedagsfest för O Monteros blivande gudmor. Hon vill gärna att bebisen ska komma på söndag på hennes födelsedag så därför planerar jag att förlossningen ska sätta igång på festen ikväll och vara klar efter tolvslaget. Jag känner mig lugn för hela festen är full av sjukvårdspersonal och min vän har lovat att det är helt okej att jag får ligga i hennes säng. Bättre än hemma alltså.

Förresten kan jag berätta för er att alla mina kläder gick att pressa in i den nya garderoben och Novalie märkte ingen skillnad på Filip den förste och Filip den andre.
Moa däremot läxade upp oss och sa att Novalie kommer fatta det där när hon blir äldre och att vi borde ha berättat sanningen för henne. Hon är så klok Moa men jag hade inte hjärta att säga att hennes Filip var död. Hon var redan ledsen den dagen för att hon fått veta att hon inte får börja på samma skola som Moa till hösten utan på en skola dit ingen av hennes dagiskamrater heller kom. Jag tycker synd om henne och Novalie själv har hotat med att gå kvar på dagis i all evighet.

Inga kommentarer: