onsdag 2 mars 2011

Det är dags igen.

Det är dags att gnälla lite igen, på hur jävla trist det här är. Det hjälper att tjura av mig lite. Ni behöver inte läsa om ni inte vill. Det är frivilligt. Det är min blogg och jag skriver vad jag vill.

Be aldrig mig att vara surrogatmamma. Förvisso är skapligt snygg, har hyfsade gener och får jävligt söta barn så jag förstår om det lockar. Men allvarligt kan jag inte förstå att det finns de som gör det. Inte för en miljon kronor skulle jag gå igenom en sådan här graviditet igen. Det är tur att jag vet vad jag får för det, det är ju den längtan som trots allt gör det värt mödan.
Men att vara gravid är inget jag direkt gillar. Jag älskar mina barn över allt annat men jag har haft tre jobbiga fullgångna graviditeter och en fjärde som slutade tråkigt så jag kan inte påstå att det är särskilt mysigt att vara gravid.

Med Moa spydde jag ännu mer och ännu längre in i graviditeten än jag gjort den här gången. Jag spydde flera gånger om dagen ända till sjätte månaden så det var fruktansvärt. Förlossningen var hemsk och slutade nästan med akutsnitt.

Med Novalie kräktes jag bara en gång men mådde illa nästan hela graviditeten. Detsutom fick jag foglossning redan i vecka 14 och hade jätteont och svårt att gå vilket gjorde att jag var sjukskriven sista månaderna. Jag fick jättemycket vätska i kroppen även då och gick upp ca 30 kilo då med. Däremot var det en relativt lätt förlossning.

Den här graviditeten vet ni ju allt om.

Nu är jag i alla fall trött på det här.Längtar efter bebis. Jättemycket. Jag vill gosa och lukta och läcka mjölk och pussa. Jag tvingar Vargen att ligga jätteofta eftersom det sägs kunna sätta i gång det. Men det verkar inte funka.

Så, nu har jag gnällt av mig igen. Det är ungefär en veckas mellanrum va? Nu känns det bättre i några dagar igen.

Inga kommentarer: