torsdag 17 mars 2011

Bäst att vara på den säkra sidan!

Novalie tappade en tand idag. Sin "tvådje" tand ropade hon stolt och gav mig high five efter att tanden lossnat under en chokladbollsorgie.
Som ni vet har det ju hänt några olyckor med barnens tappade tänder. För att vara på den säkra sidan ställde jag glaset med den tvådje tanden på ett säkrare ställe än tidigare (alltså inte på diskbänken) och informerade de andra i familjen var tandglaset stod så att ingen råkar hälla ut det eller dricka upp det.
Dessvärre hörde nog inte katterna vad jag sa utan välte glaset.
Som tur var fanns tanden kvar.

När jag (tandfen) skulle stoppa den obligatoriska tian i glaset så såg det ut såhär:


Jag trodde det var Moa, men det var Vargen, alltid omtänksam och gullig!!! Hoppas katterna kan läsa det också!

Inga kommentarer: