tisdag 17 maj 2011

Ho ä för wolig ho!

Novalie är för rolig alltså, men det vet ni ju redan. Hon kollar ju mycket på film och lite här och var dyker det upp repliker från diverse filmer. Igår satt vi och spelade spel hela familjen då Novalie ville ha en puss av mig varpå hon säger lite käckt: Hit med trynet snuttegrynet

För ett tag sen så sa Vargen något till henne (minns inte vad) svaret han fick vara iallafall: På dig lille fjant slösar jag inte min tid

Hon använder också ord hon inte riktigt vet vad de betyder och sätter de där de inte hör hemma. Som häromdagen ville hon att jag skulle fotografera henne och säger: Mamma, ta ett kort på mig när jag är lite upprörd

Sen kommer ju saker helt spontant också, som när vi var och handlade förra veckan och höll på att packa in i bilen säger hon: Chirre, jag tror att din hjärna är på semester, typ på lysingsbadet och solar!

Inga kommentarer: