måndag 16 maj 2011

Rena rånet!

I lördags var vi hos min storebror, hans tjej och lilla Hillevi. Vi började prata om att gå och bada med barnen och jag sa att jag hade tänkt gå på babysim med Lilly till hösten. Brorsan berättade då att när de kollat upp det så låg priset på 1300 kronor för jag tror det var tio gånger.

1300 spänn? Det är ju för tusan rena rånet! vet de inte att folk tjänar mindre när de är föräldralediga? Jag kan inte smälta det, 1300 riksdaler för vad? Att lära gnuttarna att doppa huvudet? Lilly hamnade med huvudet under vattnet i badbaljan häromveckan och för det tog jag inte en spänn.

Nej....vi går nog och badar ändå, typ nästan gratis om man jämför.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,Dags att kommentera din blogg!
egentligen tycker jag att du har fel i mycket, men jag kan inte peka ut något särskilt, sen tycker jag inte om att läsa bloggar, speciellt inte när jag på något vis ser fram emot om du har skrivit något, till och med så lägger jag jobbet åt sidan ibland för att smita och kolla om du skrivit något som jag kan bli arg på. Sammanfattningen får väl bli att du nog är rätt så duktig på att fånga vardagen, samt att sätta rubriker som den härpmdagen: Vilken ställning använder ni, man behöver ju inte ha allt för livlig fantasi för att undra vad du nu skulle berätta. Slutligen får jag trots allt tacka för att du skriver, jag ska sluta läsa snart det är liksom emot mina principer att jag läser vad du skriver när jag inte alltid lyssnar på min sambo som ju trots allt är den allra bästa! Skulle hon veta att jag läser din blogg skulle jag nog få tangentbordet uppstoppat på ett ställe där solen inte skiner. Hoppas att fortsättning med bebisen och vargen fortsätter så bra som det verkar göra nu, jag är själv jätte förälskad i min sambo så jag har inga problem förutom din blogg! Hej från mig

Anonym sa...

härpmdagen=häromdagen :-)

Lina sa...

hmmmm....tack (tror jag) för ganska märkliga inlindade komplimanger. Även om jag retar upp dig så har jag ju ändå lyckats fånga ett intresse! Gött att du blir lite provocerad, det är ju en del av tanken (ibland iallafall.)

Så....tack för att du läser och hoppas du slipper bli avslöjad för ett tangentbord där bak sitter nog inte så fint!

david sa...

Hej Lina!
Tycker tvärt om att din blogg är bland dom roligaste att läsa.
Själv har jag inget svårt att förstå vad dina rubriker antyder :)

Men det roligste jag läst på nätet på länge var den anonymas inlägg!!

Ja jäklar, nä nu ska jag fortsätta att garva åt honom/hon
Keep up the good work!
David

Lina sa...

Tack David! Kul att du gillar bloggen =)

jaaaa den kommentaren var inte att leka med, kul var den.

Den stora frågan jag ställer mig är varför anonyms sambo skulle köra upp tangentbordet i röven på honom/henne om vederbörande visste att han/hon läser min blogg? Ett svar på det vore intressant =)

ha det så bra David!

Anonym sa...

Kalasblogg som sagt
Även om Kommentarerna från min sida. Ja flera förmodligen.....
Lyser med sin frånvaro.

Tack