lördag 14 maj 2011

Badpremiär!

Skapligt fint väder. Lilly jag tog en halvhygglig sovmorgon och sedan packade jag ner henne i vagnen och tog hunden i kopplet för en långpromenad. Jag tänkte att Hollie skulle få sin badpremiär. Förra året var hon ganska rädd för vatten, och i början idag skuttade och plaskade hon mest vid strandkanten.


Sedan försökte jag att kasta pinnar och till en början var hon ganska avvaktande och visste inte riktigt om hon skulle våga hämta den.

Efter en pytteliten stund skuttande hon i vattnet efter pinnen. Jag måste väl erkänna att hon var sådär duktig på att simma till en början. Då och då försvann hon lite under vattnet.


Efter ytterligare några försök gick det kanonbra. Sedan simmade hon runt och hämtade både en och två pinnar åt gången.


Vattenrädslan botad! Duktig Hollie!

Inga kommentarer: