torsdag 12 maj 2011

Förskola och besiktning

Idag skulle Novalie vara på förskolan och träffa sin blivande klass på förmiddagen. Hon ville inte vara där själv, lite blyg som hon är så Vargen, jag och Lilly var med henne. Shit alltså. Min lilla bebis har blivit så stor. När Moa började skolan tyckte jag att var stor, och redo för det. Novalie har känts för liten, hon är liten. Jag har sett framför mig hur min lilla tjej försvinner på den stora skolgården och att hon typ är för klen för att få upp dörrarna till skolan och missar lektionerna och därför står ensam på den stooooora skolgården och gråter.

Men idag när jag var med henne så såg jag ju att hon är faktiskt redo. Hon såg ut att fixa det där svinbra. Hon växte typ ett par centimeter och blev som ett år större. Separationsångest deluxe känner jag nu.

På tal om bebisar har vi varit på BVC för att träffa läkaren och besikta Lilly. Inga tvåor där inte. Perfekt är hon...och fulländad!

Snart kommer min kära vän och Lillys blivande gudmor hit. Vargen och Moa håller på att slänga ihop en kladdkaka. Jag tycker det låter som att det går sådär bra. De fräser åt varandra och råkade ha i alldeles för mycket bakpulver.

Inga kommentarer: