fredag 20 maj 2011

Hudvårdstips från mig till er!

Lilly har fått hormonplitar. Det är tydligen väldigt vanligt hos bebisar när de är runt en månad. Bebisarna kan få olika mycket och Lilly ser ut som en prickig korv. Hon har också blivit ganska torr av de. När Yohanna och Sebban var här idag så gav de mig tipset jag borde ha kommit ihåg och tänkt på själv. Att använda bröstmjölken. Faktiskt så var det Sebban som sa det och tycker jag är sjyst. En kille som har koll på sånt.  Jag hade glömt att bröstmjölk typ är som medicin och kan användas till massor. Typ som näsdroppar till bebisen och mot röd stjärt och som nu till prickig torr hud.

Så, jag satte mig i soffan och pumpade ut lite mjölk, jag har inte pumpat än så Vargen satt och småflinade och sa att jag såg helt mongo ut.  Sen klädde jag av min lilla prickigkorv och gav henne en hudvårdsbehandling med bröstmjölk.


Lilly verkade lite skeptisk till det här. jag funderar på att prova på mig med eftersom jag har fått samma hormonutslag som Lilly, men jag är inte riktigt där än.   Funkar det och vi blir fina i hyn på ett par behandlingar så ska jag rapportera. Ni behöver dock inte böna och be, jag kommer inte lämna ut några gratisprover.

Inga kommentarer: