måndag 30 maj 2011

Vad har jag styrt med?

Så, vad har jag sysslat med de här dagarna jag inte orkat skriva då? Förutom att amma, amma, amma, bråka med flaskan och deppat ihop över hela situationen.

I torsdags åt jag faktiskt lunch med mina vänner. Bara jag och de alltså. Jag har ju inte kunnat lämna Lilly alls, inte för en liten stund eftersom hon är så lömsk med maten och varit hungrig ofta och som sagt vägrat att dricka ur flaska.

Men i torsdags var hon precis nymatad när vi kom ner på stan och hon somnade i vagnen, så Vargen tog henne och gick och jag fick äta lunch med mina tjejer.  Det var bara en timme, men det var så skönt att bara få vara JAG i den timmen. Äta i lugn och ro och skratta med mina vänner.

I Fredags lämnade jag barnen i Bruket hos sin pappa och stannade kvar hos min mamma hela kvällen. Mamma proppade mig full med god mat, kaffe och rabarberpaj. Min syster tog långpromenad med hunden och de båda lekte med Lilly hela eftermiddagen och kvällen.

Jag tycker att man skulle få vara föräldraledig två gånger i livet. En gång när man får barn och sedan en gång till när man får barnbarn för att då ta hand om sitt eget barn igen. Alltså mig. Som i fredags, jag skulle kunna vänja mig vid det och i tisdags tog min snälla pappa med sig Moa och Novalie på Moas vårfest med klassen och grillade med de.

Mamma och pappa! Ni kan få ha mig varannan vecka.

I Lördags kom en vän hit och hälsade på som jag inte sett på två år. Inte sedan vi tog våran examen i psykiatri tillsammans och det var exakt två år sedan. Vi var på stan och åt på det mysigaste cafét och gick på stan en sväng och hade en massa "catch up snack"

Igår tog vargen ledigt och vi möblerade om alla banens rum. Bytte rum till de också. Moa fick det lilla rummet Emilio haft, De två minsta barnen fik Moas stora rum så där är operation inreda barnkammare på gång och Novalie har kvar sitt rum men har fått en ny säng och ett skrivbord där inne. Alla barnen blev nöjda och vi med.

Inga kommentarer: