söndag 21 augusti 2011

Imorgon börjar allvaret!

Jag är frisk! Nästan iallafall. Jag snorar och hostar men orken är tillbaka. Vad händer första dagen på en vecka som orken kommer tillbaka? Jo, städdjävulen dök ner i mig. (efter att jag rastat baby och hund)

Nu har jag gjort det värsta skitgörat man som mamma kan tänkas åka på. Rensa och städa barnens rum. Jag vet, man får inte göra det när barnen inte är hemma. De vill spara miljoner saker som jag vill slänga.

Men när de har fått utan att överdriva minst tre miljoner chanser att göra det själva och inte nappat på det så anser jag mig ha rätten att göra det åt de, men jag räknar inte med att de kommer tacka mig.

Idag kommer de hem mina stora tjejer. De har varit borta i nästan två veckor och jag håller på att sakna ihjäl de!

Imorgon drar allvaret igång igen. Novalie var överlycklig eftersom det är hennes första skoldag någonsin och skrek i telefonen: Jaaaaaaaa skolan börjar

Moa däremot som börjar mellanstadiet var inte direkt lika exalterad. Hon lät mera: Neeeeeeej, inte än....snälla mamma, jag pallar inte. Snälla mamma!

Lite sött har hon tror jag har så stort inflytande i samhället att jag kan påverka skolstarten!

Inga kommentarer: