måndag 22 augusti 2011

Om ni hör ett rykte att jag sitter inne så är det inte sant!

Asjobbig telefonförsäljare: hej, jag heter ... Och ringer från ... Nu skulle jag vilja...

Jag: vänta lite, jag antar att du söker Lina

Asjobbig telefonförsäljare: ja , är det inte Lina?

Jag: Nej, jag bara har hennes telefon

Asjobbig telefonförsäljare: ok, kan jag få prata med henne?

Jag: nej, det blir svårt. Hon sitter i fängelse, på Hinseberg

Asjobbig telefonförsäljare: Oj då, när tror du jag kan återkomma?

Jag: Ja du, hon blev dömd till 4,5 år så det lär nog dröja ett tag!

Asjobbig telefonförsäljare: Oj då, då får jag be om ursäkt! Hej då!

Så här i efterhand hoppas jag att det inte kommer påverka min pension!

2 kommentarer:

Thina sa...

Jag bad en asjobbig försäljare om hans hemnummer när han ringde en kväll, och bad att få ringa honom när han var ledig. Men då lade han på... Oförskämt...
Nu för tiden orkar jag inte tjafsa med dom, jag lägger bara på när jag hör att det är en försäljare.

Lina sa...

Jo, för det mesta lägger jag också på, men de här ringer OFTA och jag var tvungen att försöka göra mig av med de : )