tisdag 30 augusti 2011

Med risk för att bli nedröstad!

Har äntligen sjunkit ner i soffan. Den svintunga som jag nyss har flyttat eftersom jag möblerat om. Förutom det har jag tvättat, städat, rensat, målat om möbler, storhandlat, utöver allt det som MÅSTE göras varje dag.

Jag har ju jobbat hela helgen vilket innebär att Vargen varit hemma och därmed sköts inte markservicen på samma effektiva sätt som när jag är hemma.

Nu menar jag inte att han på något sätt är lat, inte gör någonting när inte jag är hemma eller bara sitter på arslet. Nej då, men han är man. Män är inte lika effektiva och besitter samma simultankapacitet som vi kvinnor. Det är sant. Det är jag säker på. Lika sant som att män är bättre än oss kvinnor på att köra bil.

Ja,ja.... Med risk för att få en webbsnyting skriver jag det här ändå! För män är inte lika bra som oss kvinnor på att sköta hemmet. Med kuken följde en viss blindhet, och en slags arrogans.

Hur många gånger har ni inte hört: "men jag hjälper visst till hemma"

HJÄLPER till? Det är ta mig tusan bara män som HJÄLPER TILL i sitt eget hem eller är barnvakt åt sina egna barn.

Hur många gånger har vi inte hört hur en ensamstående pappa hyllas och höjs till skyarna för att han är så duktig?

VI är duktiga! Hela tiden! Men det räknas inte eftersom det förväntas!

Vi kvinnor förväntas sköta diverse saker medans män som gör samma saker hyllas för att de inte är helt utvecklingsstörda.

Fan vad bitter jag låter. Det är jag inte! Jag tänker belöna min förväntade duktighet och effektivitet med nya kläder jag spanat in imorgon!

Inga kommentarer: