måndag 22 augusti 2011

Pirr i magen

Okej, nu är jag lite grinig på mig själv. Jag hade av misstag ställt klockan en timme för tidigt, och utan att titta när alarmet ringde i morse gick jag duktigt upp och ställde mig i duschen.

Kvart över fem!

Så nu sitter jag här, färdig och behöver inte väcka barnen förrän om en timme. Jag är iallafall smart nog att inse att det kommer gå åt mycket kaffe den här morgonen.

Söta Novalie gick runt här hemma hela eftermiddagen och kvällen och bekräftade hur stor hon är nu när hon ska börja skolan. Hon packade sin ryggsäck, hängde fram kläder, gick ner med ryggsäcken i hallen och berättade hur hon planerat att så fort hon vaknade skulle hon ta de framhängda kläderna, klä på sig, borsta tänderna, kamma håret, äta frukost och sedan var det bara att springa ner där ryggsäcken väntade och gå till skolan.

Sedan slängde hon sig lite snyggt i soffan och berättade att så här ligger en skoltjej och kollar på tv. Flera gånger undrade hon om det inte var läggdags snart och vid åttatiden var det dags.

Det dröjde nog inte en halvtimme förrän den stora skoltjejen grät. Nervös inför morgondagen och det pirrade i magen. Det dröjde länge innan hon somnade och mittibland gråten berättade hon att en hemma hos pappa berättat för henne att pojkarna minsann jagar flickorna på skolgården, så hon var lite rädd också.

Den stora skoltjejen somnade till slut när mamma satt på sängkanten och upprepade gånger sjöng hennes tre favoritgodnattsånger sedan hon var liten, efter önskan.

Söta lilla älskade unge!

Inga kommentarer: