torsdag 17 februari 2011

Det man inte vet lider man inte av!

Igår försov vi oss. Jag har alltid förlitat mig på vargen eftersom jag ständigt trycker av väckarklockan när den ringer. Stänger av eller snoozar i typ en timma.
Vargen däremot är det ordning på, han stänger av klockan, går upp och skakar liv i mig.
Men även den bäst kan brista och nu har även han börjat snooza, vilket resulterade i att vi försov oss.

Vid frukosten försökte jag skynda på Novalie lite grann. Jag bad henne snällt att försöka äta upp sin frukost för att vi har försovit oss och har lite bråttom.
Novalie tittar på mig och säger: Vad är försovit sig?

Fasen så skönt att vara fem år och ovetande.

Igår kväll fick Novalie feber så idag behövde vi inte gå upp och gå till dagis. Den här jäkla förkylningen går bara runt här hemma. Vi avlöser varandra med förkylningar och feber.

Novalie var pigg igår, var på dagis och lekte med en kompis hela kvällen. När hon kröp upp i mitt knä senare på kvällen tyckte jag att hon var varm och hon hade 38,7. Jag frågade om hon hade ont någonstans eller började känna sig förkyld.

Novalie tänker en stund och svarar: Jaaa, när jag tänker efter har jag nog varit förkyld hela livet. 

Inga kommentarer: