tisdag 8 februari 2011

Mutor och hot funkar alltid!

Vargen har tjatat hur länge som helst att han vill ha ett akvarium.  Jag vill inte ha ett akvarium. men vill Vargen ha ett så får han väl det. Men han får sköta det själv! Män är som barn. Man kan lura dem så att de tror att de har fått sin vilja igenom fast det egentligen är tvärtom.

Så nu har jag fixat ett akvarium åt honom. Min storebror har ett han vill bli av med som vi kan få låna, med fiskar och växter och allt. Vargen blev jätteglad.

Men......

Akvariet kommer bara få plats i en av våra hallar, och jag tänker inte montera upp ett stort akvarium innan vi målar om för att sedan plocka ner det, måla och sätta dit det igen. Ja, ni fattar.

Så.... För att vargen ska få sitt efterlängtade akvarium måste hallarna målas färdigt. innan hallarna målas ska spjälsängen vara klar. Ett projekt i taget.

Vargen fixar nu med sängen. han har även påbörjat spackling i hallen.

Det här är vad jag kallar en win win situation!!!!

Inga kommentarer: