måndag 14 februari 2011

Kedjereaktion

Jag ska tala om för er att det är riktigt sunkigt att vara höggravid och genomförkyld. Jo, efter tre veckor började jag bli bättre men nu är jag smittad igen och så börjar det om från början. Så är det när man har lösspringande dvärgar hemma och inte bara den i magen.

I alla fall så är det i slutet av graviditeten jobbigare att andas eftersom det trycker mot lungorna. Det är också jobbigare att andas när man är förkyld så nu är det dubbelt jobbigt.

På nätterna vaknar jag av båda näsborrarna är helt igentäppta och det går inte att andas genom de alls. Det medför att man under x lång tid har andats med munnen är är kruttorr i halsen. Då måste jag först snyta mig, sen spraya nässpray och såklart dricka massor av vatten. Dricker jag massor av vatten så måste jag också kissa.
Efter det tar en stund innan jag lyckats lägga mig tillrätta i sängen och lagt alla kuddar på plats där de ska vara samt väntat på att nässprayen börjat verka.

Så här håller det på.  Som en kedjereaktion.

Det medför tydligen också att jag snarkar väldigt mycket på nätterna vilket jag får klagomål på morgonen. För ett tag sen hade Vargen spelat in mig på natten för att jag skulle få höra hur mycket snarkar. Lite sjukt är det att göra, fast ganska kul.

Inga kommentarer: