fredag 4 februari 2011

My wolfman!

Häromkvällen låg vi och diskuterade vilket efternamn vi skulle ha om vi gifter oss. Chirre vill hellre använda sitt andra efternam som är Lobos. Jag kontrade med att jag omöjligt kan heta Lina Lobos, det låter inte klokt.
Chirre försökte sig på en kompromiss, att översätta Lobos till svenska som då betyder vargar. Alltså tänkte han att vi skulle kunna heta Varg i efternamn.

När jag smakat lite på det höll jag på att skratta ihjäl mig. Han skulle ju då¨heta Gerardo Varg.
Vi skrattade massor åt det när vi tänkte oss roliga situationer där han skulle presentera sig som Gerardo Varg.

Vi kom hur som helst inte fram till något. Men det var kul. Så hädanefter kommer han gå under namnet Gerardo Varg, eller kort och gott Vargen här!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lina Lobos tycker jag låter toppenfint. Du kan nästan bli filmstjärna i en amerikansk såpa, typ Dallas eller något liknande :)

Håkan