måndag 7 februari 2011

Give me a break!!!

Allvarligt, jag pallar inte mer nu. Jag har ta mig fasen varit gravid minst lika länge som en elefant. Jag är så  jävla trött på det här nu.
Trött på att ha så förbannat ont. Trött på att det känns som om någon har mosat mitt bäcken med en slägga varje gång jag försöker ta ett steg. Trött på att sova dåligt och trött på att ständigt vara trött. Jag skulle kunna sova dygnet runt.

Det är inget roligt längre. Eller vänta.....det har aldrig varit roligt. Det har varit en jävla pissgraviditet. Jag känner mig snuvad på hela skiten.
Har jag inte spytt konstant så har jag haft för mycket fostervatten, haft för svullna ben, fått någon jävla streptokocker, gått upp för mycket i vikt eller haft blod i urinen. Någonting har varit fel varje jävla gång jag är på en kontroll.

De som säger att de tycker att det är sååååå mysigt att vara gravida ljuger. Ljuger eller kommer jävligt lindrigt undan.
Jag tycker INTE att det är mysigt. Inte ett dugg. Inte det minsta.
Jag ska med glädje njuta av varje sekund av smärta när det är dags för förlossning. UTAN bedövning, bara för att verkligen på riktigt vara vid fullt medvetande och tillräckligt klar i huvudet för att fatta att det äntligen är över.


Inga kommentarer: