måndag 28 februari 2011

Mest störande statusuppdateringarna!

Jag hänger en del på facebook kan jag erkänna. Alldeles för mycket säkert. Särskilt nu när jag är hemma. Mest ägnar jag mig åt att fördriva tiden på facebook med att spela totalt meningslösa spel som alla blir som en drog.

Skit samma, det jag skulle komma till var de mest störande statusuppdateringarna som finns.

  • De som alltid (oftast dagligen) skriver sitt mående. Folk skiter faktiskt i om någon är förkyld, eller har lite ont i halsen.Konstigt nog är de alltid sjuka eller har ont någonstans.  Det finns de som mår dåligt på riktigt. Som är allvarligt sjuka. De skriver oftast inte det i sin status.
  • De som ständigt måste skriva hur mycket de älskar sin sambo/pojkvän/flickvän/barn etc. Jag älskar mina mest i världen men jag känner inget behov av att dagligen basunera ut det på fejjan. Jag säger det till de varje dag istället.
  • De som jämnt gnäller om hur jobbigt allt är. De brukar ryka från min vänskapslista för de är såna jävla energisugare
  • De som minst en gång i veckan har sina fjantiga "sätt det här på din status om du känner någon som" eller "nu är det nationella dotterveckan, sätt det här på din status....bla bla bla och tusen hjärtan" jag är så trött på skiten som detsutom tycks sprida sig som en löpeld så en tredjedel av alla statusuppdateringar är precis likadana. Vad är det med folk? Är det någon sån här rädsla att bryta kedjan i kedjebrevet som man led av i mellanstadiet?
  • De som varje dag måste berätta vad de äter. Sjukt ointressant.
  • De som skriver låååånga rader om exakt ALLT de gjort under dagen inklusive vad de tycker om vädret.

6 kommentarer:

johanna sa...

Haha håller med. Själv stör jag mig mest på dem som framställer sig själva som så duktiga hela tiden "nu är jag så trött för jag har städat hela huset men jag måste ändå baka sju sorters kakor till mammaträffen imorgon" typ. Irriterande människor :)

Elly sa...

HAHAH! Roligt inlägg. Inte bara jag som har vänner på fb som skriver så sjukt ointressanta inlägg då! Det är precis som du säger, de är energisugare!

Vägen till körkortet! sa...

Så sant =)

Hoppas du mår fint och sparka nästa magtafsare på smalbenet, jag minns känslan av att vara "allmän egendom" fast det är 17 år sedan jag fick mitt sista barn....
Jag ger oxå fan i att skriva detta där det hörde hemma men det ser du ju ;-)

Anonym sa...

Nope, bättre att blogga det då :P

Lina sa...

mycket bättre att blogga det =)

Broken Haiku sa...

Jag satt precis och tröttnade på just de här uppdateringarna. Istället för att försöka mig på ett snyggt och konstruktivt inlägg tog jag helt enkelt och citerade rakt från din blogg. Jag är nu en Facebook-vän mindre - och bara glad över det :)