söndag 27 februari 2011

Ett litet mirakel!

Nu trodde ni när ni läste rubriken att det kommit en liten. Men det här är ett annat mirakel. Ett ätbart sådant. Nu ska ni få höra.

Inne i de Östgötska skogarna ca tre mil (kanske fem, jag är urkass på att uppskatta sträckor och mitt lokalsinne är obefintligt) ligger en liten gurkfabrik.

Där tillverkar man inte vanlig saltgurka utan saltgurkans rolls royce. Kindagurkan 
Man skulle kunna säga att Kindagurkan är för saltgurka som Ben & Jerry´s är för glass.

Jag trodde hoppet var ute att få sig en bit kindagurka här i stan. Men så har de fått in den på WiIllys!!! Där bara låg den häromdagen och simmade i sitt goda saltbad och jag hamnade i extas.

I kväll ska den avnjutas som den görs allra bäst. Med pannbiff, potatis, brunsås och stekt lök.

 

2 kommentarer:

johanna sa...

Gott! Har aldrig hört talas om gurkornas rolls royce, men kan tänka mig att den är något utöver det vanliga:) Rapportera gärna hur det blev!

Kramar!

Lina sa...

Det blev underbart gott =) KRAM