söndag 20 februari 2011

Ska det va så ska det va!

När vi var och handlade idag så tyckte jag att jag gjorde ett riktigt klipp. Jag skulle köpa fetaost som vi gillar, tydligen väldigt mycket.
Jag hittade den största jävla fetaostbit jag någonsin sett. 1,6 kilo för att vara exakt. Priset stod 99 kr.
Jag övertygade Vargen om hur billigt det var jämfört med en liten bit av samma sort som kostade 23 kr.
Vargen argumenterar inte längre med mig om ätbara saker så han sa bara att : "vill du ha så mycket fetaost så köper vi det" 
Så det var precis vad vi gjorde. Grejen vara bara att 99 kr var kilopriset så den blev ganska dyr.
Vargen suckade och påpekade att jag minsann aldrig kan läsa mellan raderna.
Men nu har vi käkat feta ikväll och kommer nog göra de närmaste dagarna. Eventuellt kan vi tänka oss att kränga en bit till ett hyggligt pris!


Annars har vi haft fullt upp idag. Först har vi umgåtts med min storebror, hans sambo och min brorsdotter och Vargen har fått sitt älskade akvarieumså nu är han nöjd. Tack snälla storebror för all hjälp!
Sedan kom min lillebror, hans sambo, min brorsson och Hollies hundkusin Amstaffen Akira som för övrigt löpte, hade blöja och sket på sig i blöjan. Min lillebror som precis bytt bajsblöja på sin son såg lite frågade ut och undrade hur i helvete man byter blöja och torkar en hund i röven. 

Vargen ville att jag skulle blogga om hur duktig han har varit här hemma de här dagarna. Jag kontrade med att jag faktiskt gjort det men han tyckte inte berömmet var tillräckligt så jag får väl ge honom lite till.

Han har varit så duktig och effektiv. Min Varg är den bästa av Vargar! Imorgon ska vi jaga lite nya inredningsgrejer, han är duktig på det med. Duktig och söt är han. Snygg också. 

Inga kommentarer: