torsdag 10 februari 2011

Mirakel kan ske!

Nu kommer det låta som om jag är någon städhitler som tvingar Novalie att städa hela tiden. Så är INTE fallet. Faktum är att jag just nu har en oerhört hög toleransnivå med tanke på hennes förmåga att stöka ner. ALLT kan vara utrivet på fem minuter.

Nu är alltså min toleransnivå så pass hög att jag endast kräver att hennes rum bör vara någorlunda fint när hon åker till sin pappa för att passa på att dammsuga det då.

Som ni vet brukar det ju inte fungera så bra. Hon är slug den lilla damen. Idag drog jag till med hot (som jag egentligen inte gillar) fast med väldigt snäll röst. Jag förklarade att det inte blir något tv, data eller nintendospel förrän rummet var städat.

Det blev fart på flickan. Endast en gång kom hon ut och berättade att hon trodde att hon hade en vattkoppa kvar (det är över ett år sen hon hade det) men sedan insåg hon att det inte skulle hjälpa.

När det var dags för sängdags sa hon:


Åh, vad jag längtar tills din stora mage är borta. Då kan du böja dig igen och städa rummet åt mig!

2 kommentarer:

Malin sa...

Ha ha ha den där ungen du har...hon är ju för rolig...tänk om jag kunde varit så smart när jag var liten...kunnde ju kommit undan med mer saker då...he he he
hoppas allt är bra med dig annars..kram Malin

Lina sa...

ja, hon är för härlig alltså! svar på allt =)