tisdag 1 februari 2011

Nolltolerans

Kan man plötsligt bli känslig för vissa saker i matväg när man är gravid? Jag har aldrig varit överkänslig mot något, men nu får jag blåsor i munnen av vissa saker.
Som ananas. Äter jag ananas får jag blåsor på tungan. Igår åt jag naturchips med dillsmak och fick blåsor på läpparna. Skumt. Ananas kan fatta men dillchips?

Vid frukosten i morse sa jag till Chirre att blåsorna lagt sig efter min chipsätning. Moa hörde och vrålade: Va, åt ni chips igår. På en måndag?

Nej, svarar Chirre. Inte VI, mamma. Mamma får äta vad hon vill, när hon vill nu när hon är gravid.

Men sen, vänder han sig till mig. När den där ploppat ut. Då är det nolltolerans vet du! 

Klart jag vet. Jag är redan inställd på nolltolerans. Jag bara bunkrar nu för att ha lite underhudsfett att ta av sen.

Undrar om det är för min eller hans skull han måste påpeka nolltoleransen?

Inga kommentarer: